View Tok Evin Aç Kedileri in a larger map

Tuesday, February 1, 2011

gaziantep burç ocakbaşı

palıçarşıda başıboş gezinirken, urfada kebabın en idealini ararken duyduğum o nefis kokulara yakın bir şey dedim kendi kendime. evet bir kebapçı vardı orda ve yerini kaybetmeden işimizi bir an önce halledip, acıkmadığımız halde, o güzel kokunun geldiği yere dönmenin ve lezzetli bir şeyler bulabilmenin planlarını yapmaya başladık.

uzun süredir istanbulda iyi bir kebap yememiştim. yalan söylüyorum hiç yememiştim.

oturduğumuz yer gaziantep burç ocakbaşı. kebap isteğimizi söylüyoruz Hacı Usta olduğunu düşündüğüm kibar beyefendiye. antep usulü soğansız lahmacunu olduğunu isteyip istemediğimizi soruyor; yemek konusunda fazla düşünmem geri de çevirmem, birer tane istiyoruz. çok sevdiğim nar ekşili ezmemiz geliyor salatanın yanına. sonra lahmacunlar. soğansız olması benim için eksi bir şey diye düşünüyorum ancak ilk lokmada fikirler oluşuyor zihnimde. değişik bir lezzet; buralardan değil belli. çok iyi diyorum ve bir lokma daha alıyorum lahmacundan. incecik hamurunun üzerindeki hafif yanıklar yumuşak hamurlu lahmacun sevenleri de kıtır kıtır lahmacuna hayır diyemenleri de tatmin edecek cinsten. daha önce tatmadığım kendine has lezzeti kesinlikle hayran bırakıcı.

kebaplarımız da geliyor. şehirli bir çok insanın lezzet dediği bir avuç kuyruk yağı yok, rengi güzel, kokusu ise muhteşem. urfada yediğim emsalleri gibi bıçakla keserken hafif dağıldı. tadı çok iyi. iyice çiğnerken oturuyor düşünceler, kağıt gibi kebaplardan bıkmamın verdiği bir abartı yok gerçekten lezzetli. yalnız bir gariplik var. yediklerimizden büyük bir haz almakla birlikte gözümüz kulağımız zaten birbirine çok yakın üç beş masadan oluşan mekanda yankılanan dolma muhabbetinde. yan masa istiyor. midemizde yer yok. kalkarken daha bir çok lezzeti barındırdığını düşündüğüm mekana yine gelip her şeyden tadmak istiyorum.

hesabı ödemek için kalkıyoruz ama dayanamıyorum dolmanız var galiba diyorum. ustam cevap vermeden doğuda misafir olduğum her yerde neredeyse her zaman karşılaştığım bir davranışla mutfağa yöneliyor ve arkadaşımla bana içlerinde ikişer adet patlıcan kurusu ile yaptığı dolmaların olduğu lavaşları uzatıyor. patlıcan yemiyorum ben, sevmiyorum. bir saniye hayır hayır daha önce yememişim patlıcan. inanılmaz bir lezzet. masaya yoğurtla birlikte özel bir şekilde sunumunun yapıldığını öğreniyorum. midemizin şımarttığı suratlarımıza bakıyoruz birbirimizin ayrılırken hacı ustanın yerinden.

not: ali nazik, tavuk şiş, kanat, ciğer de mekanın sunduğu diğer lezzetler olarak bir dahaki ziyaretimizde tadılabilir diye düşünüyorum.

Adres:
Gaziantep Burç Ocakbaşı
Yağlıkçılar Caddesi, Parçacılar Sokak
No:12 Kapalıçarşı

Yediklerimiz:
Lahmacun 2 tl
Adana Kebap 8 tl
Ayran 1.5 tl
Salata, Ezme ve Patlıcan Dolmaları ikram

Servis: 8
Lezzet: 9
Fiyat: 8


View Larger Map

1 comment:

  1. Tiz devamı gele blogun :) Biz de en kısa zamanda deneyeceğiz umuyorum ki bahsettiğin kadar lezzetlidir.

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.