View Tok Evin Aç Kedileri in a larger map

Tuesday, April 5, 2011

Dürümzade

-
Dürümzade, Mullins ve Schleifer'in önerisiyle Nevizadenin arka sokağında bulduğum bir dürümcü. Bu iki kafadarın kitapta yazdıklarına bakacak olursanız burada dünyanın en leziz olmasa bile lezzeti ağzımızı sulandıracak bir dürüm yaptıklarından bahsediyorlar.

Tabi ki ben de hemen gidip tadına baktım. Evet bu adamların kitaplarında üç paragraf bahsettikleri lavaş ekmeğine ilk notum iyiydi ancak benim gibi etçillerin bir dürümde aradığı yegane şey değildi. Ekmeğin bu denli lezzetli olmasının sebebi ise normalde yediğimiz lavaşlardan çok daha fazla maya içermesi sanırım. Hatta hem Karaman'da yediğim hem de Karamanlı ev arkadaşımın sıkça eve getirdiği mayalı ekmeğin aynısından olduğunu bile söyleyebilirim. Dürümü yapan usta ekmeğini de hafifçe kızartıyor; biz de evde o ekmekleri ocağın üstünde hafif kızarıncaya kadar ısıtır sonra içine zevkimize göre tereyağı ya da peynir sürer yerdik. İşte Dürümzadenin dürümünün lezzeti de burdan geliyor.

Yalnız şöyle bir şey var; ne acılı adanasının ne ciğerinin ne de tavuk şişinin öyle abartılası bir lezzeti yok. Keramet lavaşta anlayacağınız. Fiyat/performans değerlendirmesinde ise dürüm artı ayranın beş lira olması ve o kızarmış lavaşı sevdiğim için bu blogda yer almasını uygun buluyor ve sizlerle paylaşıyorum.

Afiyet olsun.


Servis 6
Fiyat 9
Lezzet 7

Adres:
Kamer Hatun Caddesi
No: 26/A Beyoğlu
Tel: 02122490147

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.